nowekompetencje.pl

Blog tematyczny o biznesie i rozwoju osobistym

Biznes

Jak zarejestrować własny biznes? – Wszystko, co musisz wiedzieć!

Jak zarejestrować własny biznes? – Wszystko, co musisz wiedzieć!

Prowadzenie działalności gospodarczej jest świetnym sposobem na życie. Należy jednak dokładnie zaplanować, jaką formę działalności się chce założyć i czy ma ona szanse powodzenia. Rejestracja firmy nie jest trudna i można to zrobić na różne sposoby. Najprostszym jest oczywiście rejestracja online. Jak założyć firmę? O czym należy pamiętać?

O czym pamiętać przed rejestracją firmy?

Przed założeniem firmy warto się dokładnie zastanowić, jaką działalność prowadzić i w jakiej formie. Na początek powinno się przeanalizować rynek i zrobić biznesplan. Dzięki temu będzie można mieć pewność, że firma ma szansę przetrwania. Robiąc badanie rynku i przygotowując biznesplan, można także sprawdzić, czy ma się wystarczającą ilość środków na rozpoczęcie działalności i przetrwanie pierwszych miesięcy.

Rejestracja firmy w urzędzie i online

Firmę można zarejestrować na dwa sposoby. Jednym z nich jest udanie się do urzędu miasta i złożenie wniosku. Formularz można wypełnić na miejscu. Jeśli będą jakieś pytania, to na pewno pracownicy urzędu pomogą. Drugą opcją jest rejestracja firmy przez Internet. Jest to szybsza i prostsza droga, gdyż nie trzeba wychodzić z domu. Wystarczy wejść na stronę GOV i postępować według wytycznych. Zarejestrowanie firmy przez Internet zajmuje kilkanaście minut. Wniosek można wysłać także pocztą, ale jest to metoda bardzo rzadko praktykowana.

Dlaczego warto zarejestrować firmę online?

Rejestracja firmy online jest znacznie lepszą formą niż udanie się do urzędu. Przede wszystkim nie trzeba wychodzić z domu i stać w kolejce. Kolejnym plusem jest oszczędność czasu i pieniędzy. Do urzędu przecież trzeba dojechać. Rejestracja jest banalnie prosta i każdy, kto miał do czynienia z załatwianiem jakichkolwiek spraw urzędowych przez Internet, nie będzie miał z tym problemów.

Rejestracja firmy przez Internet a urząd skarbowy i ZUS

Rejestrując firmę przez Internet, nie ma konieczności zgłaszania się do urzędu skarbowego ani do ZUS-u. W formularzu wypełnia się odpowiednie rubryki dotyczące formy opodatkowania. Po wpłynięciu wniosku jest on automatycznie przesyłany także do tych dwóch instytucji.

Jakie informacje trzeba mieć przygotowane do rejestracji firmy online?

Każdy, kto chce zarejestrować firmę czy to online, czy też w urzędzie, musi mieć kilka przygotowanych informacji. Przede wszystkim trzeba mieć nazwę firmy oraz PKD, czyli kody dotyczące branży działalności. Warto zaznaczyć więcej kodów PKD, aby móc działać na większą skalę. Należy także wiedzieć, jaką formę opodatkowania będzie się stosować oraz jak firma będzie rozliczać się z urzędem skarbowym. Najczęściej jest też niezbędne posiadanie konta firmowego do prowadzenia działalności. Tę informację można jednak dopisać do wniosku w późniejszym czasie. Rejestrując firmę przez Internet, należy mieć profil zaufany, aby taki formularz wysłać elektronicznie do urzędu. W każdej chwili można dokonać zmian we wniosku, zawiesić czy zamknąć firmę. Wszystko to jest dostępne po zalogowaniu na witrynie CEIDG lub stronie GOV.

Udostępnij