Opis szkolenia

Żaden zespół nie będzie dobrze funkcjonował bez efektywnej komunikacji. W organizacjach to właśnie komunikacja i przepływ informacji są wskazywane jako główne problemy i przeszkody w pracy. Podczas szkolenia zajmiemy się nie tylko samymi schematami komunikacji, ale zwrócimy uwagę na komunikatywność idei. Uczestnicy poznają i przećwiczą kluczowe techniki efektywnej komunikacji oraz będą doskonalić umiejętności prezentowania swojego stanowiska w sposób jasny, czytelny i efektywny.

Zadaj nam pytanie lub zadzwoń: +48 502 571 143

Czym nasze szkolenie różni się od innych podobnych, z którymi być może miałeś do czynienia:

Zapytaj o to szkolenie

Ramowy program szkolenia:

  • 1. Zasady i reguły w komunikacji interpersonalnej i komunikowanie się w zespole
  • - model Simona Sineka
  • - modele komunikowania wartości
  • - komunikacja i stereotypowe założenia
  • - modele komunikacji w odniesieniu do pełnionych ról zespołowych
  • - podstawowe narzędzia służące komunikacji a sukces w realizacji zadań
  • - diagnoza barier utrudniających skuteczną komunikację
  • 2. Nadawca w komunikacji w zespole
  • - autoanaliza stylu komunikowania
  • - diagnoza sytuacji wyjściowej
  • - bariery w komunikacji interpersonalnej
  • - informacja zwrotna (feedback)
  • - komunikacja wewnętrzna jako metoda pozafinansowego motywowania podwładnych
  • 3. Odbiorca w komunikacji w zespole
  • - reguły funkcjonowania zespołu (podstawowe zasady regulujące pracę zespołu)
  • - dynamika grupy a komunikacja
  • - planowanie, wykonywanie, kontrolowanie i doskonalenie pracy zespołu
  • - ustalanie priorytetów i wyznaczanie celów
  • - twórczy dialog w zespole
  • - myślenie kreatywne a myślenie empiryczne w zespole
  • - osiąganie porozumienia w zespole
  • - sprzężenie zwrotne jako sposób na polepszenie funkcjonowanie zespołu i poszczególnych jego członków
  • - tworzenie warunków sprzyjających współpracy (zaufanie, otwartość, wymiana informacji)
  • 4. Narzędzia w komunikacji w zespole
  • Zasady funkcjonowania komunikacji w zespole
  • - formalny kanał komunikacji
  • - struktura władzy
  • - specjalizacja zadań
  • - własność informacji
  • Spotkania i zebrania
  • - zasady prowadzenia efektywnych spotkań grupowych
  • - planowanie i przygotowywanie spotkań
  • - zasady prowadzenia dyskusji i spotkań (dyscyplina, kultura, przygotowanie, rzeczowość)
  • - precyzyjne wyznaczanie zadań do realizacji
  • - przyjmowanie odpowiedzialności za powierzone zadania
  • - porządkowanie informacji i finalizowanie spotkań
  • - wywiązywanie się z powierzonych zadań
  • - kontrola realizacji powierzonych zadań
  • Efektywne narzędzia komunikacji wewnętrznej
  • - technika i nowe sposoby komunikacji
  • - łączenie narzędzi
  • 5. Konflikty i trudności komunikacyjne w zespole
  • - rola komunikacji wewnętrznej w sytuacjach konfliktu
  • - komunikacja wewnętrzna w wybranych nietypowych sytuacjach: komunikacja kryzysowa, komunikacja podczas przemian w firmie (restrukturyzacja, zmiany systemu zarządzania, zmiany własnościowe)
  • - doskonalenie umiejętności rozwiązywania problemów komunikacyjnych
  • - kanały komunikacyjne i praktyczne rady, jak zwiększyć ich skuteczność
  • - udrażnianie kanałów góra - dół, dół - góra
  • Dla kogo?

    Szkolenie jest kierowane do wszystkich osób, które w swojej pracy zarządzają zespołami i komunikują się z nimi. To również doskonała oferta dla wszystkich osób, które chcą nabyć umiejętności efektywnej komunikacji w zespole, a także nauczyć się zachowania asertywnego.
    Zapytaj o to szkolenie

    Metodyka prowadzenia szkolenia

    Na tym szkoleniu nie będziemy zajmowali się definiowaniem po raz kolejny procesu komunikacji, nie będziemy rozszyforwywać pojęć asertywności i poznawać narzędzi komunikacji werbalnej i pozawerbalnej. Będziemy pracować na twoich zadaniach i bazować na twoich doświadczeniach, z pominięciem abstrakcyjnych scenek, które nijak się mają do rzeczywistości w twojej firmie. Poznamy wagę pytania „Dlaczego?” i nauczymy się, jak skutecznie komunikować nasze pragnienia i oczekiwania.
  • Dowiesz się:
  • - jak działa mózg i dlaczego warto działać w zgodzie z tym schematem
  • - dlaczego wciąż popełniamy błędy w komunikowaniu idei
  • - dlaczego mapa to nie terytorium
  • - jak postrzegają świat inni i jak to wpływa na proces komunikacji w zespole
  • - jakie są bariery w komunikacji w 21 wieku
  • Nauczysz się:
  • - jak wypracować swój styl komunikacji
  • - jak wzmacniać swój przekaz
  • - jak optymalizować komukację w zespole
  • - jak stosować sprawdzone modele i techniki
  • - jak wykorzystywać narzędzia optymalizacji komunikacji w zespole
  • - jak rozpoznać kluczowe pułapki
  • - jak wdrażać sprawdzone metody z zakresu komunikacji interpersonalnej
  • - jak komunikować w sytuacjach trudnych i kryzysowych
  • Masz pytania? Zadzwoń: +48 502 571 143 lub napisz do nas!

    Dbamy o Twój czas, odpowiemy w ciągu 24h

    *niewymagane | ** My też nie lubimy spamu. Gwarantujemy, że adres posłuży nam tylko do kontaktu z Tobą